~

rss fb      askfm      kdetojsembutton

sobota 18. července 2015

REPORT: Viktoriánský & Steampunkový PIKNIK v červnu 2015


Psala se neděle. Po nebi se proháněly mraky střídaje se s modrou oblohou a s tu a tam vykukujícím zvědavým sluncem se přelévaly v lehké oblačno. I teplota byla vcelku příznivá. Ti z nás, kteří zvolili spíše těžší kostým, byli vděčni, že teploty nesahají ke třicítkám a bez obav si tak mohli užít pikniku plnými doušky. Oproti předpovědím, vyšlo počasí neuvěřitelně vstříc veškeré naplánované zábavě, a tak se všechny obavy z deště či zimy nakonec ukázaly býti liché.

Jako každý rok, i letos se konal tradiční letně naladěný a kostýmy okořeněný piknik. Letos jsme se nejen vrátili do krásných prostor Grébovky, ale i spojili síly a navázali přátelství s novým steampunkovým kadeřnictvím, které uspořádalo v ten samý den příjemnou otevírací akci!

Dámy a pánové, dovolte mi, abych uvedla svůj report nereport z červnového Viktoriánsko & Steampunkového PIKNIKU 2015! :)

 





Musím se přiznat, že velmi nerada píšu reporty, a zvláště reporty z událostí, které pořádám. Společně s pomyslným inkoustem, kterým píšu tyto řádky, se přidávají pocity, reakce, rozhovory s lidmi a vyvolávají ve mne spoustu malých vzpomínek. Omluvte proto, prosím, citovou zabarvenost, která bude článek provázet. Piknik jsem si velmi užila a určitě se to velmi projeví. Navíc nejsem kdovíjaký literát, píšu málokdy, proto berte některé mé neohrabané obraty s nadsázkou. ;)


Následující piknik - 15. srpna 2015




Kostýmy a dresscode

Přicházíte mezi steampunkery a najednou sdílíte svou deku s drsnými lidmi řídícími vzducholodě, pravými gentlemany a křehkými dámami ze století páry, gothickými aristokraty i lolitami, cosplayery i milovníky historizujících inspirací! Fotografování, natáčení, pózování, hra s výrazy, roleplay - to vše je vítáno.

Jak se jen rok od roku více a více inspirujete a odhalujete nové a nové možnosti! Přicházíte v nádhernějších, tvořivějších, elegantnějších, hravějších kostýmech... taková přehlídka! Letos jsem viděla mnoho nových krásných kousků, které bych si chtěla navždy zapamatovat a zároveň se moc těším na další a další setkání. Jsem šťastná, že se neobjevují pouze kupované kostýmy, ale že mnoho z nás chce svůj kostým buďto vlastnoručně, anebo s pomocí přátel vyrobit.

Myslím, že steampunk je převážně o DIY. Z vlastní práce, či práce někoho, koho známe osobně, máme sami větší radost a povětšinou si takových kousků i více vážíme. Ale i kupované kostýmy mají mnoho co do sebe i v končinách naší republiky přeci máme velmi zajímavý sortiment hodící se na každou postavu a každý z nás má možnost si vybrat. ;)

Ku příležitosti pikniku jsem na outfit zvolila ladění v oranžové, hnědé a černé. Dominantou kostýmu se stal můj nově nabytý vestičkový hnědý korzet na míru, následně jsem si dozdobila svůj starožitný hedvábný cylindr ovocem, květinami a samozřejmě mým oblíbeným čajítkem, bez kterého bych si už svůj steampunkově laděný kostým nedokázala ani představit. Samozřejmě nechybí googles a velké steampunkové kolečko (áno, přesně dle rčení - prostě to tam nalepte a říkejte tomu steampunk!) a stařičký rozebraný budík na řetízku okolo krku od Petry Slovákové! Následně jsem vklouzla do hnědých lodiček z kůže s vyraženými ornamenty, přes ramena přehodila starožitnou prvorepublikovou lišku a s piknikovým košem jsem odešla vstříc novým dobrodružstím! :)

Dámy a pánové, vítejte v Napařené hlavě!

Lehce po 13 hodině jsme se začali scházet na otevíračce Napařené hlavy, nového steampunkového kadeřnictví v centru Prahy nedaleko Anděla. A že si nedokážete představit, jak takové kadeřnictví asi tak vypadá? Tak nastartujte svou vzducholoď a přileťte se podívat sami!

Po příchodu do Napařenky nás uvítalo nejen milé osazenstvo Napařené hlavy, ale i designéři prodávající svá díla a samozřejmě i přátelé a známí, jež přišli otevírání patřičně oslavit. A to ve velkém stylu. Grilovačka, točené pivo, malinovka, výborná káva připravovaná ve vaccum potu, prodejní stánky se stylovými výrobky. Zvláště mne potěšila možnost líčení a úpravy od milé Zuzany Dobrotkové a načesání od Napařenkářů k „otvíračce“ zcela bezplatně. Během odpoledne jsme si také užili rozverné a přátelské rozpravy, za nimiž následovala opravdu vydařená soutěž na stařičkém šlapacím stroji Pfaff... kdo nedorazil a nezkusil, ten o hodně přišel! Ostatně, podívejte se na fotografie na webu Napařenky tady či do alb na Napařeném Facebooku.

Napařenku poznáte bezpečně, ačkoliv sídlí ve vnitrobloku na dvoře, z ulice nemůžete přehlédnout její velmi výstižné a lákavé logo. Uvnitř Vás navíc překvapí svým čistým, ale velmi elegantním designem. Navíc mi velmi lichotí používání přírodní kosmetiky, která v prostorech neuvěřitelně voněla. Za sebe mohu říct, že jsem si chvilky v Napařené hlavě moc užila a jedno z největších překvapení bylo mé výherní umístění na třetím místě v šicí soutěži! Šila jsem poprvé v životě. Ah, takového štěstí v jeden den - zvláštní bod si přiděluji za to, že jsem si nepřišila ke stolu ruku! :)

V posledních chvílích si mě také odchytila korálková designerka Monica Otmili, aby mne nechala zvěčnit se svým náhrdelníkem. Za což moc a moc děkuji!



Již bez steampunkových a viktoriánských piknikujících se následně odehrával další Napařený program, včetně vyhlášení soutěže a živé hudby v rytmu electroswingu. Napařenou hlavu jsme opustili vstříc Havlíčkovým sadům procházkou po starém železničním mostě přes Vltavu přes Nusle až ke kýženému cíli. Značně udýchaní, s těžkými piknikovými koši (moc se omlouvám za desinformace všem, kteří byli procházkou překvapeni a následně i pokořeni a zároveň děkuji Ondrovi a všem mužům, jež dámám odlehčili s jejich zavazadly, za milou gentlemanskou pomoc!) jsme vystoupili až k branám nám velmi známého parku...



Červnový "Viktoriánský & Steampunkový piknik 2015"

Po půl páté jsme konečně dorazili na místo. Po krátké, zato však bouřlivé, dohodě jsme se usadili k již přítomné skupince u Grébeho vily, neboť nám Grottu stihli obsadit dělníci s lopatami, sbíječkami a v obláčcích prachu nejspíše vylepšovali nedávno kompletně zrekonstruovanou část nebohé Grotty.

Když jsme se nakonec konečně usadili, jen velmi nervózně jsem návštěvníky jménem STEAMZINE.CZ přivítala, snažila se o malý proslov a samozřejmě přitom zapomněla zmínit celou řadu věcí, které jsem měla na srdci - připraveny a zapomenuty doma na zvláštním listě - takže můj monolog nakonec vyústil v "kladení na srdce, kterak zacházet s odpady" s prosbou typu "nezapomeňme po sobě uklidit" a po soutěži až k nemilému: "Ty koule, símvás vracejte". Asi chápete, proč dubnový Čaj o páté: Od oděvu po výchovu odmoderoval výřečný Diuk. :)

Často se po akcích lidé vyptávají na počty lidí, kteří se zastaví. Osobně jsem na pikniku napočítala něco kolem 40 návštěvníků. Někteří se přišli jen na chvilku podívat a pokochat, jiní přišli piknikovat již na 15 hodinu a vydrželi s námi i na "afterparty" ve Dně pytle. Počty "kusů" návštěv jsem nikdy na žádných událostech neměla ráda. Je velkým nesmyslem orientovat se podle čísel. Vždy totiž záleží na tom, jestli se lidé opravdu bavili, zda byla probíraná témata a rozhovory přínosem, či zda se budou chtít setkat znovu. A já doufám, že na veškeré tyto otázky můžeme odpovědět kladně. :)

Což mne přivádí k těm nejhlavnějším bodům pikniku... a tím jsou konverzace, nějaký ten program, odpočinek a samozřejmě dobroty. :)



Plné piknikové koše, odpočinek, přednáška & soutěž

Náš piknikový koš se prohýbal pod tíhou třešňové kompozice - třešňové cupcakes s nadýchanou polevou, třešňový cheesecake z mascarpone, šlehačky, celozrnných sušenek a javorového sirupu a domácí třešňová limonáda doplněná jen tak pro chuť vlastnoručně dělanou okurkovou citronádou a čokoládovým truffle. Bylo mi líto, že jsem z časových důvodů nemohla připravit více dobrot, nicméně již tak byl koš plný k prasknutí a jak bylo vidět, naprostá většina spolupiknikujících byla také velmi dobře vyzbrojena - proto jsme nakonec vyměňovali, směňovali a ochutnávali své napečené dobroty navzájem. :)




Poté, co jsme se uvelebili v trávě, dopřáli si svačinu a malého seznámení, poslechli jsme si lehce zkrácené povídání od mé drahé přítelkyně Clarissy, kterou možná znáte jako Sleeping Beauty. Přednesla nám krátkou esej o vzniku a vůbec o kráse čajové tradice ve staré Anglii. Tuto přednášku v plném rozsahu bylo možno slyšet i na našem dubnovém Čaji, kde sklidila velký úspěch. Clarissina přednáška mě osobně velmi obohatila a i na podruhé jsem v ní našla mnoho zajímavostí a nevšedností. Děkujeme!

 

 
Fotografoval: Grestem, úpravy: Daniel Bernard

Následně nás čekala malá literární soutěž. Milí soutěžící měli za úkol vymyslet báseň, pár veršů či haiku na témata jako je steampunk, 19. století, pára, viktoriánské období... a všechna příbuzná a obdobná témata. Celkem se do soutěže na místě přihlásilo se svými dílky 5 lidí, kteří přednesli zajímavé počiny různých témat i žánrů, jež mnohdy pobavily, úderně inspirovaly marxismem, odkázaly na aktuální steampunkové dílo "Démon z East Endu, ale i naladily na jemnější struny z Větrné hůrky. Usoudila jsem, že dílka si zaslouží vlastní článek, před jehož napsáním bych ráda poprosila všechny soutěžící, kteří své dílko neposlali, aby mi je zaslali elektronicky.



Oproti minulým piknikům, kdy probíhaly soutěže oděvní a estetické (například o nejlepší steampunkově vypadající pochoutky a kostýmy), jsem letos sponzorovala piknik cenami symbolickými, neb šlo především o rozvoj a inspiraci ducha. Vítěze jsem uplácela lázeňskými oplatkami, stylovými záložkami a dalšími drobnostmi. Zvláštní poděkování patří i panu Bernardovi, který soutěžící odměnil zajímavými náhrdelníky z Peru, které byly nejen ku potěše oka, ale zvláště k ozdobě šíjí krásných žen. :)

Mimo jiné, pokud máte rádi soutěžení, každý rok společně s Civil Steampunkem pořádáme velkou soutěž výtvarnou, kterou velmi brzy přidám i na náš steamziňácký web! Sledujte nás! :)



Ve Dnu pytle 

Piknik se večer pomalu chýlil ke konci, pomalinku se ochlazovalo a mnohé dámy a pánové odešli vstříc svým domovům. Nicméně chuť se bavit mnohočlennou skupinu ani tak neopustila, a tak jsme se vydali pěšky skrz krásné Vinohrady k našemu milovanému Dnu pytle. Atmosféra u piva byla úžasná! I když si mě na chvilku odvedla drahá Kyuu, Vaše přípitky věnované pikniku jsem nemohla přeslechnout. Jsem neskonale ráda, že bujará a veselá nálada vydržela až do pozdních nočních hodin!

Dno pytle patří, dle mého mínění, k nejlepším pivnicím v Praze. Věřte mi. Já, milovník piva nezvyklého, zajímavého i dobrého, už jsem nejen po Praze navštívila desítky různých podniků, protože jsem převážně dobrodruh objevující nové a nové chuťové zážitky a musím říct, že ve Dnu pytle jsem si vždy vychutnala každé pivo do poslední kapky, každou klobásku do posledního sousta a každou minutu v přátelské atmosféře Dna pytle až do úplného odchodu.

Ačkoli jsme my, pivní pijáci, byly většinou navýsost spokojení, mnoho z nás pivo nepije. Je pravdou, že Dno pytle nenabízí ve stálém sortimentu víno a nealko, avšak dávám rozhodně další body za možnost si na větší sešlost cokoliv jiného přiobjednat. Doufám, že se Dnu bude co nejlépe dařit a doufám, že jej zase brzy navštívíme. :)


Fotografoval: Michal Yupa Budínský

STEAMZINE piknik i v srpnu...

Ačkoli jsem nejprve jménem STEAMZINE neplánovala další letní piknikové setkání, ozvalo se při tomto oznámení tolik nesouhlasných hlasů, že nezbylo nic jiného, než udělat průzkum, kdy byste si přáli další piknik. Datum pikniku jsme společně stanovili na 15. srpna 2015 od 14:00. Samozřejmě tak činím s největší radostí a doufám, že se na pikniku sejdeme v co nejlepší společnosti! ;)


STEAMPUNKOVÝ& VIKTORIÁNSKÝ piknik, srpen 2015
FB událost ZDE.

Vzpomínám si na jeden takový první malý listopadový sraz okolo 12 lidí - o něco dříve než vznikl STEAMZINE.CZ. Tenkrát jsme se sešli na Vyšehradě ve stylových kostýmech, které si inspirovaly pohádkami, gothic stylem, lolitou i viktorianou. Byl krásný nezapomenutelný mrazivý podzim, který bych, zvláště kvůli krásným chvílím, jež byly plny přátelství a seznamování, ráda zažila někdy znovu.

Na FB události letošního pikniku jsme si společně zavzpomínali i na pikniková setkání minulých let, na kterých se STEAMZINE.CZ přímo, anebo nepřímo podílel a jež jsem osobně pomáhala budovat. I přesto, že se za ta léta změnilo pár věcí, jsem ráda, že tradice pokračují a že mám možnost se setkávat se skvělými a inspirativními lidmi, jací jste Vy. Děkuji Vám celým svým steampunkerským srdcem za Vás, za výbornou zábavu, jež jste na červnovém pikniku rozproudili, za rozšíření obzorů i témat a za naprosto úchvatnou společnost!

Nezáleží a ani nikdy nebude záležet na tom, kdo pikniky pořádá, zda bude či nebude na pikniku vyčerpávající program (či budeme společně během pikniku dělat jiné věci), či na tom, kdo s kým zrovna nekamarádí a kdo koho proč zrovna pomlouvá a nabádá k tomu, aby na události jiných nejezdil. 

Události, pikniky, setkání jsou tu pro nás, abychom se pobavili, odpočinuli si ve stínu stromů od všednosti, abychom se seznámili, setkávali s přáteli, napekli něco dobrého pro ostatní, četli své básně, povídky a knihy, vytáhli či vytvořili na tyto události kostýmy, a v neposlední řadě se vzájemně inspirovali a nadchli k něčemu jinému, novému... což se vám na červnovém pikniku vydařilo a doufám, že si to 15. srpna zopakujeme *smeká svůj cylindr obsypaný kvítím a ovocem*. :)

Jsme jen malinká subkultura prolínající se do nespočtu dalších subkultur a na prvním místě by mělo být hlavně přátelství a to, abychom si vážili nejen každý sám sebe, ale i druhých. Je mým snem, abych jednou zažila stav, kdy všichni budeme dobrými přáteli, či známými a to bez pomluv, naschválů a předsudků. Pojďme se rozvíjet ve všem, co děláme, posuňme laťky, sbírejme zkušenosti, navazujme kontakty, bavme se. Doufám, že k tomuto stavu budu moci společně s Vámi co nejvíce přispět!

Pojďme se tedy do toho dát společně. ;)

Margueritte Weinlich
pořadatelka pikniku, sponzor, šéfka (a všechno možné i nemožné) ve STEAMZINE.CZ ;)

Žádné komentáře :

Okomentovat